مراحل ثبت‌نام در سامانه ثمن (سامانه طرح جهش تولید مسکن و یا نهضت ملی مسکن) تشریح شد.
در راستای اجرای دستور رییس جمهوری در سفر استانی به اردبیل مبنی بر جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی به خاطر ناتوانی در بازپرداخت تسهیلات بانکی ، وزیر امور اقتصادی و دارایی در نامه ای به وزیر صنعت، معدن و تجارت خواستار ارسال گزارشات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در صورت مواجهه با مواردی که وصول مطالبات بانک ها منجر به تعطیلی احتمالی واحدهای تولید فعال گردیده است، شد.
معاون وزیر راه و شهرسازی محل ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال را اعلام کرد.
دبیر کانون سراسری انبوه سازان با تاکید بر اینکه با جدیتی که دولت سیزدهم برای تولید و جهش تولید مسکن از خود نشان داده سرمایه گذاری واقعی از طرف بخش خصوصی در بخش مسکن افزایش می یابد گفت: صنعت ساختمان درون زا ترین بخش اقتصادی است و با تغییر رویکردی که شاهد آن هستیم مسکن از رکود خارج خواهد شد.
جلسه هماهنگی اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با وزیر راه و شهرسازی به منظور بررسی آخرین وضعیت اجرای قانون جهش تولید و تامین مسکن برگزار شد.
مشاور وزیر راه و شهرسازی اثر استفاده از اهرم‌های مالیاتی موثر در بخش مسکن را بر افزایش عرضه واحدهای مسکونی و تعدیل قیمت ملک تشریح کرد.
در قانون جدید جهش مسکن مصوب شده است که نظام بانکی باید ۲۰ درصد تسهیلات را به حوزه مسکن اختصاص دهد.
تا ۱۰ روز دیگر ثبت‌نام در سامانه تقاضای مسکن برای اجرای قانون جهش تولید مسکن آغاز خواهد شد.
در نخستین جلسه شورای عالی مسکن، سیاست‌گذاری، نظارت و ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی بررسی و بر لزوم همکاری همه نهادها و فعال شدن ظرفیت‌های کشور برای ساخت مسکن و رفع دغدغه‌های مردم در این زمینه تأکید شد.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش بانک مسکن در پیشبرد اهداف طرح جهش تولید،گفت: البته نباید فقط این انتظار از بانک مسکن وجود داشته باشد بلکه شبکه بانکی باید نگاه خود را نسبت به حوزه مسکن تغییر دهد.
با دستور وزیر امور اقتصادی و دارایی، اجرا و پیاده سازی پیوست عدالت برای تمام سیاستگذاری‌های اقتصادی این وزارتخانه اعم از بخشنامه‌ها، مصوبات، طرح‌ها و برنامه‌های اجرایی تکلیف شد.
وزیر اقتصاد در جلسه تودیع و معارفه معاون جدید امور اقتصادی این وزارتخانه تأکید کرد: معاونت امور اقتصادی در اصل باید معاونت سیاستگذاری اقتصادی وزارت اقتصاد باشد؛ گرچه هم اکنون هم همین نقش را کمابیش ایفاء می کند اما مطالبه من، پررنگ تر شدن این وجهه است.
بانک مرکزی سرانجام از جزئیات عملیات گسترده برای قطع شریان‌ مالی قماربازها و شرط‌بندهای آنلاین پرده برداری کرد و به شهروندان هشدار داد که در دام این فعالیت‌های مجرمانه و دارای شائبه پولشویی نیفتند.
وزیر اقتصاد در خصوص برنامه این وزارتخانه برای جبران کسری بودجه بیان کرد: بزودی برنامه مشترک وزارت اقتصاد و سازمان برنامه و بودجه در مورد کسری بودجه سال جاری اعلام خواهد شد.
سقف فردی تسهیلات اشتغالزایی خانگی مدد جویان معرفی شده از سوی کمیته امداد امام خمینی(ره) سازمان بهزیستی وسازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران انقلاب اسلامی برای مدد جویان به ۱۰۰ میلیون تومان افزایش یافت.
وزیر راه و شهرسازی در پیامی توییتری ضمین تاکید بر اینکه حافظ منافع مهندسان است، نوشت: حدود ۶۰۰ هزار نفر عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان هستند و باید حافظ منافع همه مهندسان بود.
قانون جهش تولید مسکن مشتمل بر ۲۵ ماده و ۳۲ تبصره از سوی مجلس به دولت برای دستور ابلاغ، ارایه شد.
آمارهای بانک مرکزی نشان می‌دهد که بالغ بر ۱۰۷.۷ میلیارد ریال سفته و برات در تیرماه ۱۴۰۰ در شهر تهران فروخته شد که در مقایسه با ماه قبل ۵.۶ درصد کاهش داشته است.
مدیرعامل بانک مسکن و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در جلسه کاری مشترک که با هدف تسریع فرآیند ساخت و تامین مسکن ارزان برگزار شد، نسبت به اجرای دو اقدام کلیدی در این مسیر توافق کردند.
عضو هیات‌مدیره بانک‌مسکن با اعلام اینکه تسهیلات ۲۳ هزار و ۹۷۱ واحد در بافت فرسوده به متقاضیان برای نوسازی واحدها پرداخت شده است، رقم این تسهیلات را یک‌ هزار و ۹۸۳ میلیاردتومان، برشمرد.