برگزاری استارتاپ ویکند توسط شرکت توسعه کارآفرینی بانک مسکن

مدیرعامل شرکت توسعه خدمات کارآفرینی بانک مسکن از برنامه ریزی برای برگزاری یک رویداد "استارتاپ ویکند" توسط این شرکت در سال پیش رو خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل گروه مالی بانک مسکن، حمید یاری در گفت و گو با پایگاه خبری بانک مسکن - هیبنا، با اشاره به اینکه بانک مسکن به ‌عنوان بزرگ‌ترین بانک تخصصی- توسعه‌ای کشور و در راستای سیاست‌های راهبردی خود، اقدام به ظرفیت‌سازی نهادی برای حمایت از ایده‌های نو و کارآفرینی در حوزه تخصصی فعالیت خود کرده است، افزود: این بانک همچنین به ‌عنوان یک بانک تجاری در راستای سیاست‌های بازاریابی و فرا بازاریابی به دنبال خلق مشتریان آینده خود است.
وی تاکید کرد: این بانک می‌کوشد تا به‌ عنوان بازوی اجرایی سیاست‌های دولت و وزارت راه و شهرسازی، سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این زمینه را تسهیل و با ارائه الگویی نوین در حمایت تخصصی از کارآفرینی، نقش‌های مختلف تخصصی-توسعه‌ای و تجاری خود را ایفا کند. از این رو شرکت توسعه خدمات کارآفرینی مسکن به‌ عنوان نهاد تخصصی بانک مسکن در زمینه‌ی کارآفرینی این وظیفه را به عهده گرفته است تا با جذب ایده‌ها، توانمندسازی  تیم‌ها و شتاب‌دهی استارتاپ‌ها در سه حوزه تخصصی خود شامل مسکن و شهرسازی، حمل و نقل و فناوری های مالی تا حد ممکن ریسک سرمایه‌گذاری را کاهش داده و اکوسیستم فعالی در این حوزه‌ها ایجاد کند.
یاری با یادآوری اینکه شرکت توسعه خدمات کارآفرینی مسکن با هدف آشنا شدن هر چه بیشتر افراد خلاق و علاقه مند به اکوسیستم استارتاپی با نقطه نظرات جامعه دانشگاهی، صنعت و قانونگذاران و آشنایی با توانایی ها و فرصت های پیش رو برای ایجاد کسب و کارهای جدید، هر ماه نشست هایی برگزار کرده است، افزود: اولین نشست در سال گذشته با محوریت بازآفرینی شهری پایدار برگزار شد و طی آن صاحبنظران به تبادل نظر پرداختند. نشست مدیریت حمل‌ و نقل کانتینری پس از آن برگزار شد که طی آن استارتاپ ها با امکانات موجود در این حوزه آشنا شدند. سپس نشست دیگری با موضوع آینده فناوری‌های مالی در عصر داروینیسم دیجیتال برگزار شد که در آن اساتید و متخصصان به تبادل نظر در مورد آینده سیستم های مالی پرداختند. در پایان نیز نشست خدمات فرودگاهی با حضور مدیران شهر فرودگاهی امام خمینی(ره)، کارشناسان و استارتاپ های این حوزه برگزار شد.
مدیرعامل شرکت توسعه خدمات کارآفرینی مسکن خاطرنشان کرد: در این نشست ها متخصصان و صاحب‌نظران به بررسی اجمالی شرایط کسب و کارهای موجود و آینده پیش روی خدمات در آن حوزه پرداختند و به مشخص کردن بازارهای ناب برای ایده پردازان در حوزه های مذکور پرداختند، به‌ نحوی‌ که استارتاپ ها بتوانند مشتریان و بازار بالقوه خود را به‌ درستی شناسایی و کسب‌ و کار خود را طرح ریزی کنند.
یاری با اشاره به ظرفیت ها و فرصت های بی شمار موجود در حوزه های مطرح شده و توانایی بالقوه علاقمندان و کسب و کارهای نوپای فعال در این زمینه ها، اظهار کرد: در سال گذشته طرح های زیادی دریافت شد و تحت داوری قرارگرفت که منجر به استقرار اولین سری از تیم ها در فرآیند شتاب دهی مرکز توسعه خدمات کارآفرینی مسکن شد.
وی تصریح کرد: به منظور تسهیل دسترسی به نهادهای قانون گذار و صنایع فعال در حوزه های تخصصی این شرکت، تفاهم نامه ها و قراردادهایی در حال مذاکره اند که تا کنون دو مورد از آنها با مرکز توسعه سیاست های راهبردی وزارت راه و شهرسازی و همچنین شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) منعقد شده است.
وی سپس به تشریح برنامه های این شرکت در سال پیش رو پرداخت و گفت: شرکت توسعه خدمات کارآفرینی مسکن در نظر دارد طبق روال پیشین نشست ها و کارگاه های تخصصی را با محوریت حوزه های فعالیت خود برگزار کند. علاوه بر این، اولین رویداد «استارتاپ ویکند» با محوریت مسکن و شهرسازی و حمل و نقل به صصورت کاملاً تخصصی و با استفاده از مربیان، متخصصان، صاحبنظران و قانونگذاران این حوزه برگزار در سال جاری برگزار خواهد شد.
یاری ادامه داد: پس از برگزاری این رویداد، فراخوان جذب در شتابدهی شرکت توسعه خدمات کارآفرینی مسکن، با نام "MAXelerator" را خواهیم داشت که علاوه بر تیم های منتخب استارتاپ ویکند، تیم هایی را در تمام حوزه های تخصصی فعالیت شرکت جذب می کند.
به گفته مدیرعامل شرکت توسعه خدمات کارآفرینی مسکن، تیم های متقاضی با ارسال اطلاعات مربوط به تیم خود ثبت نام خواهند شد که شرایط ثبت‌ نام و ارسال اطلاعات مورد نیاز آن به زودی اطلاع رسانی خواهد شد.
به گزارش هیبنا، استارتاپ ویکند (Startup Weekend) یک رویداد آموزشی-تجربی (Experiential Education) در سراسر دنیاست که در ۳ روز متوالی (در انتهای هفته) برگزار می‌شود. در این برنامه شرکت کنندگان پر انگیزه‌ای شامل برنامه نویسان، مدیران تجاری، عاشقان استارتاپ، بازاریاب‌ها و طراحان گرافیک گرد هم می‌آیند تا طی ۵۴ ساعت ایده هایشان را مطرح کنند، گروه تشکیل بدهند و هر گروه ایده‌ای را اجرا کند

اخبار مرتبط


باشگاه مخاطبان