مدیرعامل شرکت کارگزاری بانک مسکن اعلام کرد:

بازدهی بالاتر از سود بانکی در صندوق ره‌آورد آباد مسکن

مدیرعامل شرکت کارگزاری بانک مسکن از بازدهی ۲۰.۷ درصدی بخش سهام صندوق ره‌آورد آباد مسکن از ابتدای امسال تا آغاز هفته گذشته خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل گروه مالی بانک مسکن و به نقل از هیبنا، هدف از تشکیل صندوق ره‌آورد آباد مسکن، جمع‌آوری سرمایه از سرمایه‌گذاران خرد و کلان، تشکیل سبدی از دارایی‌ها و مدیریت بهینه این سبد برای منتفع شدن تمام سرمایه‌گذاران است.
گردانندگان این صندوق با توجه به پذیرش ریسک مورد قبول، تلاش می‌کنند بیشترین بازدهی ممکن نصیب سرمایه‌گذاران شود و با مدیریت بهینه صورت گرفته، توانسته‌اند در سال گذشته بازدهی 29.6 درصدی در بخش سهام این صندوق را رقم بزنند.
محمدمهدی بحرالعلوم، مدیرعامل شرکت کارگزاری بانک مسکن با بیان اینکه انباشته‌ شدن سرمایه در صندوق، مزیت‌های متعددی نسبت به سرمایه‌گذاری انفرادی سرمایه‌گذاران دارد، خاطرنشان کرد: با سرمایه‌گذاری در صندوق، هزینه بکارگیری نیروهای متخصص به منظور گردآوری و تحلیل اطلاعات و گزینش سبد بهینه اوراق بهادار بین همه سرمایه‌گذاران تقسیم می‌شود و سرانه هزینه هر سرمایه‌گذ‌ار کاهش می‌یابد.از سوی دیگر صندوق از جانب سرمایه‌گذاران، کلیه حقوق اجرایی مربوط به صندوق از قبیل دریافت سود سهام و کوپن اوراق بهادار را انجام می‌دهد و در نتیجه سرانه هزینه هر سرمایه‌گذ‌ار برای انجام سرمایه‌گذاری از این محل نیز کاهش می‌یابد.
بحرالعلوم با بیان اینکه امکان سرمایه‌گذاری مناسب و متنوع‌تر دارایی‌ها با تشکیل صندوق‌های سرمایه‌گذاری فراهم می‌شود، افزود: در نتیجه این وضعیت ریسک سرمایه‌گذاری نیز کاهش می‌یابد.
وی با اشاره به اینکه صندوق سرمایه‌گذاری ره‌آورد آباد مسکن، از جمله صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت و با پیش‌بینی نرخ سود است، یادآور شد: با مدیریت بهینه‌ای که در سبدگردانی این صندوق صورت گرفته، عملکرد صندوق ره‌آورد آباد مسکن در بخش سهام، همواره حدود 5 تا 6 درصد از متوسط بازدهی کل بازار سهام (شاخص بورس) بیشتر بوده و توانسته‌ایم منفعت بیشتری برای سرمایه‌گذاران در بخش سهام صندوق خلق کنیم.
مدیرعامل شرکت کارگزاری بانک مسکن با بیان اینکه تمرکز این صندوق برای انتخاب سهام عمدتاً روی شرکت‌های «صادرات محور» است، تصریح کرد: بر این اساس در حال حاضر عمده سبد سهام صندوق سرمایه‌گذاری ره‌آورد آباد مسکن را فلزات اساسی و محصولات معدنی تشکیل می‌دهد.
بحرالعلوم با بیان اینکه هدف شرکت کارگزاری بانک مسکن به عنوان مدیر صندوق سرمایه‌گذاری ره‌آورد‌آباد مسکن، پرداخت سود رقابتی در سطح صندوق‌های مشابه است، تأکید کرد: تلاش می‌کنیم سودی که از فعالیت در بورس اوراق بهادار نصیب سرمایه‌گذاران می‌شود، بالاتر از نرخ سپرده‌های کوتاه مدت بانکی باشد و عملکرد این صندوق به نحوی بوده که این هدف محقق شده است.
به گفته وی، این صندوق در حال حاضر در بین سه صندوق بزرگ با درآمد ثابت کشور قرار دارد و سودهای پرداخت شده به سرمایه‌گذاران از بالاترین سودهای پرداخت شده در صندوق‌های مشابه است.
به گزارش هیبنا، نحوه مدیریت دارایی، نصاب‌های سرمایه‌گذاری و نرخ پیش‌بینی سود متناسب با مقررات سبا (سازمان بورس و اوراق بهادار) تغییر کرده و در امیدنامه صندوق اعمال می‌شود.
در حال حاضر، خالص کل ارزش دارایی‌های صندوق سرمایه‌گذاری ره‌آورد آباد مسکن بیش از 14 هزار میلیارد تومان است.

گالری عکس

:لیست آلبوم ها

باشگاه مخاطبان