رئیس هیأت مدیره بانک مسکن: بانک مسکن باید خود را برای طرح مسکن میلیونی آماده کند

رئیس هیأت مدیره بانک مسکن گفت: با توجه به تاکید رئیس جمهور برای ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال، مسوولیت بزرگی بر دوش بانک مسکن و شرکت های وابسته قرار دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن- هیبنا، عیسی کاظم نژاد در آیین افتتاح پروژه 2800 واحدی آسمان البرز، اظهار داشت: بانک مسکن با قدمتی بیش از 80 سال فعالیت، به عنوان یک بانک تخصصی و توسعه ای در بخش مسکن فعالیت می کند.

وی با بیان اینکه یکی از ماموریت های اصلی بانک مسکن، تامین مالی این بخش است، افزود: بدون شک مسکن دغدغه اصلی کشورها است. وقتی خانواری مسکن نداشته باشد همیشه این دغدغه و اضطراب به آنها غالب است اما وقتی خانواده ای صاحب مسکن می شود بخش زیادی از دغدغه های ذهنی آنها هم از بین می رود و به آرامش می رسد.

رئیس هیأت مدیره بانک مسکن، گفت: رسالت بانک مسکن به عنوان یک بانک تخصصی تامین مالی واحدهای مسکونی است که ویژه اقشار میان درآمدی جامعه ساخته می شود، بنابراین این بانک تولید خانه های لوکس را تامین مالی نمی کند.

کاظم نژاد به ظرفیت های اشتغال صنعت ساختمان اشاره کرد و گفت: ساخت مسکن ظرفیت اشتغالزایی بسیار بالایی دارد به طوریکه با احتساب صنایع وابسته حدود 13 درصد از اشتغال کل کشور به این بخش اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه ما در بانک مسکن 93 درصد منابع خود را صرفا در حوزه تامین مالی بخش ساختمان به ویژه مسکن اختصاص می دهیم، گفت: پروژه های بزرگی با تامین مالی بانک مسکن اجرا شده که یکی از نمونه های آن مسکن مهر است. هر چند شاید در بازه زمانی خاصی انتقاداتی به این طرح شد اما امروز مشاهده می کنیم بسیاری خانوارها به واسطه همین طرح صاحب مسکن و سرپناه شدند.

رئیس هیأت مدیره بانک مسکن با اشاره به آمادگی بانک برای مشارکت در پروژه های ملی افزود: علاوه بر این، بانک مسکن در برنامه اقدام ملی مسکن نیز مشارکت داشته و با توجه به تاکید رئیس جمهور برای ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال، مسوولیت بزرگی بر دوش بانک مسکن و شرکت های وابسته قرار دارد. بانک مسکن باید خود را برای مشارکت در این پروژه ملی آماده کند.

کاظم نژاد با تاکید بر اینکه بانک مسکن علاوه بر تامین مالی ساخت مسکن، رسالت دیگری برای پرداخت تسهیلات به متقاضیان خرید را هم دارد گفت: بحث هایی در خصوص افزایش سقف تسهیلات خرید می شود اما باید به این نکته اشاره کنم که افزایش سقف تسهیلات باید با مجوز بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار باشد بنابراین بانک مسکن به تنهایی در این حوزه تصمیم گیرنده نیست.

وی ادامه داد: بانک مسکن در سال 1400 اختیارات ویژه ای دارد که نمونه آن افزایش سقف تسهیلات ساخت به 450 میلیون تومان ویژه ساخت واحدهای مسکونی با فناوری های نوین است که اگر شرکت سازنده بورسی باشد امکان افزایش این سقف تسهیلات تا 50 درصد هم وجود دارد.

رئیس هیأت مدیره بانک مسکن با بیان اینکه امیدواریم با تلاش و کوشش بتوانیم خواسته های مردم را در حوزه تامین مسکن مطلوب پوشش دهیم، گفت: انتظار می رود شرکت سرمایه گذاری مسکن به عنوان بزرگترین انبوه ساز کشور با تسریع در اجرای پروژه ها، بتواند نقش قابل توجهی در تحقق وعده ساخت مسکن دولت داشته باشد.

اخبار مرتبط


باشگاه مخاطبان