پذیره‌نویسی اوراق اجاره شرکت البرز نیرو توسط شرکت تأمین سرمایه بانک مسکن

عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی، در مراسم افتتاحیه ششمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی از انتشار اوراق اجاره به منظور تأمین مالی 1,050 میلیارد ریالی در صنایع ریلی در مجموعه شرکت‌های گروه مالی بانک مسکن خبر داد و آن را حرکتی شایسته در راستای تأمین مالی تخصصی از طریق بازار سرمایه دانست.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل گروه مالی بانک مسکن و به نقل از شرکت تأمین سرمایه بانک مسکن، اوراق اجاره شرکت تجهیزات ناوگان ریلی البرز نیرو (سهامی خاص) به مبلغ1,050 میلیارد ریال به منظور تأمین مالی خرید 15 دستگاه لوکوموتیو، در تیر ماه سال جاری مورد پذیره‌نویسی قرار خواهد گرفت. نرخ سود اسمی اوراق، بصورت سالانه 15 درصد خواهد بود، که هر سه ماه یک‌بار پرداخت خواهد شد و عمر اوراق، 5 سال و ضامن آن شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران می‌باشد و شرکت کارگزاری بانک مسکن نیز به عنوان عامل فروش در مسیر انتشار این اوراق، ایفای نقش خواهد کرد.
لازم به ذکر است این نخستین بار است که در تاریخ انتشار اوراق در بازار سرمایه، یک نهاد دولتی ( شرکت راه آهن ج.ا.ا) به عنوان ضامن برای انتشار اوراق با بخش خصوصی همکاری می‌نماید.
این گزارش می‌افزاید، اوراق یاد‌شده در ابتدای فصل تابستان، در فرابورس عرضه خواهد شد. توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی به ویژه حمل و نقل ریلی با جایگزینی این روش حمل و نقل به جای حمل و نقل جاده‌ای ، موجب کاهش آلودگی هوا، اتلاف منابع انرژی و هزینه‌های مربوطه، خواهد شد.
گفتنی‌ است شرکت تأمین سرمایه بانک مسکن یکی از شرکت‌های تابعه گروه مالی بانک مسکن می‌باشد که به عنوان اولین شرکت تأمین سرمایه تخصصی در زمینه تأمین مالی حوزه ساختمان، حمل و نقل و راه و شهرسازی، به فعالیت و ارائه خدمات می‌پردازد.

گالری عکس

:لیست آلبوم ها

اخبار مرتبط


باشگاه مخاطبان