افتتاح پروژه اولین صندوق سرمایه گذاری زمین و ساختمان در بورس

پروژه مجتمع مسکونی نارون اراک به عنوان اولین صندوق سرمایه گذاری زمین و ساختمان در بورس با حضور مسئولان پس از ۱۸ ماه دوره ی ساخت در زمان مقرر و با هزینه پیش بینی شده افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی بورس تهران به نقل از مدیریت پذیرش، پروژه­ی مجتمع مسکونی نارون اراک که با عنوان "صندوق سرمایه گذاری زمین و ساختمان نارون" شناخته می­ شود امروز با حضور انارکی مدیرعامل بانک مسکن، اعضای هیأت مدیره و مدیران این بانک، افتتاح گردید. ساخت این پروژه در زمینی به مساحت بالغ بر 7580 متر مربع و زیر بنای 19830 متر مربع در غالب دو بلوک مشابه در 144 واحد به اجرا درآمده است. این پروژه که از تاریخ 18 آبان ماه 1395 کلید خورد پس از 18 ماه از زمان ساخت و در موعد مقرر بر اساس زمان بندی هدف گذاری شده به بهره برداری رسید که تا کنون 65 درصد واحدهای این پروژه ی 144 واحدی به فروش رسیده است.
این مجتمع از طریق پذیره نویسی صندوق سرمایه ­گذاری قابل معامله زمین وساختمان مسکن(نارون)  از تاریخ 02/06/1395 در بازار بورس تهران آغاز به کار نمود و در تاریخ 30/03/1397 و مطابق برنامه زمانی اعلام شده به بهره برداری رسید. شرکت تامین سرمایه ی بانک مسکن مدیر صندوق، متعهد پذیره نویسی و بازار گردان، شرکت آرین محور اراک ناظر، شرکت مشاور سرمایه­ گذاری نیکی گستر به عنوان متولی و موسسه­ ی حسابرسی بهمند به عنوان حسابرس، ارکان صندوق سرمایه­گذاری نارون اراک را تشکیل می دهند. افتتاحیه این پروژه با حضور نمایندگان ارکان، مدیر عامل بانک مسکن، مدیرعامل سرمایه ­گذاری مسکن و مدیر عامل تامین سرمایه مسکن افتتاح گردید.
ابوالقاسم رحیمی انارکی در مراسم رونمایی از پروژه 144 واحدی صندوق زمین و ساختمان نارون گفت که این پروژه ساختمانی به عنوان محصول مشترک بازار پول و بازار سرمایه، به ثمر رسید و دومین تجربه موفقی است که در صندوق های سرمایه­گذاری زمین و ساختمان اجرا می­شود که دو شاخصه اتمام به موقع و شفافیت هزینه­ی ساخت، از شاخصه های کلیدی این پروژه هستند. امینی مدیرعامل گروه سرمایه گذاری بانک  مسکن نیز با تاکید بر اینکه پروژه صندوق زمین و ساختمان نارون در زمان رکود تعریف شد که زمان مناسبی برای احداث پروژه بود، افزود قیمت هر واحد این صندوق در زمان پذیره نویسی را 1000 تومان و اخرین نرخ هر یونیت صندوق به 1338 تومان بوده است که نشانگر رشد 38 درصدی است. وی با بیان اینکه تضمین کیفیت پروژه تا 55 سال برعهده شرکت سرمایه­ گذاری مسکن خواهد بود ادامه داد: توسعه استفاده از ظرفیت  صندوق های زمین و ساختمان و از محل سرمایه­ های عمومی از اهداف کلان گروه سرمایه­ گذاری مسکن برای سایر پروژه­های ساختمانی است که با توجه به تعاملات انجام شده و تجارب به دست آمده در صندوق نارون، پیگیری می­ شود.
فاضلیان مدیرعامل شرکت تامین سرمایه با اشاره به اجرای پروژه ­های ساختمانی در قالب صندوق­های زمین و ساختمان،  نهاد نوپای صندوق سرمایه­گذاری زمین و ساختمان را در شرایط امروز ظرفیت­ مناسبی برای فعالیت دانست مشروط بر اینکه جدیت این نهادها از سوی دستگاه­های ذی­ربط مورد توجه قرار گیرد. وی در پایان اظهار امیدواری کرد که پروژه­ی 700 تا 1000 واحدی تبریز از طریق مکانیزم صندوق های زمین و ساختمان اجرا شود.

منابع دیگر: سنا و بورس آنلاین

گالری عکس

باشگاه مخاطبان