افتتاح برج جنوبی مجتمع مسکونی آپاسای شرکت سرمایه‌گذاری مسکن شمال‌شرق

برج جنوبی مجتمع مسکونی آپاسای شرکت سرمایه‌گذاری مسکن شمال‌شرق با حضور عضو هیئت‌مدیره بانک مسکن، مدیرعامل و رییس هیئت‌مدیره گروه مالی بانک مسکن و مدیرعامل و معاونان شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی گروه مالی بانک مسکن، برج جنوبی مجتمع مسکونی آپاسای متعلق به شرکت سرمایه‌گذاری مسکن شمال‌شرق با حضور دکتر «سید محسن فاضلیان» عضو هیئت‌مدیره بانک مسکن، دکتر «محمدرضا جواهری‌تفتی» مدیرعامل و دکتر «جواد جوان‌مجیدی» رییس هیئت‌مدیره شرکت گروه مالی بانک مسکن، «یاسر امامی» مدیرعامل، «حمیدرضا شیرزاد» معاون برنامه‌ریزی و توسعه کسب‌وکار، «حنظله فندرسکی» معاون مالی و منابع انسانی و «وحید بهرامیان» سرپرست معاونت فناوری و مدیریت ساخت شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن، «مجید توتونچی» مدیرعامل، اعضای هیئت‌مدیره و معاونان شرکت سرمایه‌گذاری مسکن شمال‌شرق طی یک آیین رسمی افتتاح شد.
«سید محسن فاضلیان» در این آیین گفت: موضوع تهیه مسکن برای مردم بر اساس اصل ۳۱ قانون اساسی (داشتن مسکن متناسب با نیاز، حق هر فرد و خانواده ایرانی است. دولت موظف است با رعایت اولویت برای آن‌ها که نیازمندترند به‌خصوص روستانشینان و کارگران زمینه اجرای این اصل را فراهم کند.) تبدیل به یک موضوع سنواتی و تکراری در تمام دولت‌ها شده است و این پرسش مطرح است که چرا کشور ما با این وسعت، هم‌اکنون نیازمند ۵ تا ۱۰ میلیون واحد مسکونی به‌صورت بالفعل است؟ و بخش مسکن با سوددهی حداقل ۲ برابری چرا هنوز به صورت جدی دنبال نمی‌شود؟
وی با اشاره به اعلام برنامه تولید یک میلیون واحد مسکونی در کشور از سوی رییس‌جمهوری منتخب، تاکید کرد: اگر متوسط متراژ واحد مسکونی را ۱۰۰ مترمربع و هزینه ساخت هر مترمربع را حدود ۶ میلیون تومان در نظر بگیریم، تحقق این امر نیازمند مشارکت و ورود حدود یک‌پنجم کل نقدینگی کشور است که اهمیت و حساسیت آن را نشان می‌دهد و باید تمام تلاش خود را برای تحقق این مهم به کار گیریم.
دکتر فاضلیان با بیان این‌که بخش مسکن نیازمند نگاه ویژه‌تری است، افزود: ظرفیت‌های امروز، پاسخ‌گوی نیاز کشور در این حوزه نیست و امروز باید حق مطالبه‌گری در این زمینه را به مردم بدهیم و تمام توان خود را صرف تولید مسکن کنیم.
عضو هیئت‌مدیره بانک مسکن ادامه داد: امروز که در مجموعه شرکت سرمایه‌گذاری مسکن شمال‌شرق حضور داریم، این سئوال مطرح است که آیا این شرکت تمام ظرفیت و توان خود را به کار گرفته است؟ برای پاسخ به این پرسش باید به دنبال بازمهندسی در تمام فرآیندها باشیم و شرکت‌های وابسته به بانک مسکن و به‌ویژه شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن باید برنامه‌های پنج ساله آتی خود را مبتنی بر سه سناریو به بانک ارائه دهند تا بتوان از تمام ظرفیت موجود بهره برد.
معاون امور شعب و بازاریابی بانک مسکن در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم تولید محصول در تمامی رده‌ها و کلاس‌های درآمدی پایین، متوسط و بالا در زمینه فعالیت شرکت‌های تابعه گروه سرمایه‌گذاری مسکن، گفت: بانک مسکن در زمینه حمایت از شرکت‌های تابعه موظف به رعایت تمام چارچوب‌های ابلاغی از سوی بانک مرکزی است و از این موضوع اطلاع داریم که این حمایت‌ها، نیاز مکفی برای تولید مسکن را محقق نمی‌کند؛ بنابراین شرکت‌ها باید برنامه ویژه برای تامین مالی پروژه‌ها داشته باشند و از روش‌ها و ظرفیت‌های مختلف در این زمینه استفاده کنند. 
براساس این گزارش دکتر «محمدرضا جواهری‌تفتی» مدیرعامل شرکت گروه مالی بانک مسکن در این آیین، با بیان خدا قوت به هیئت‌مدیره، مدیران و کارکنان شرکت سرمایه‌گذاری مسکن شمال‌شرق و تشکر ویژه از تلاش‌گران اصلی پروژه‌ها یعنی کارگران، استادکاران و مهندسین، گفت: برند امروز گروه سرمایه‌گذاری مسکن ماحصل تلاش و زحمت افراد فعال در پروژه‌های گذشته این شرکت است؛ بنابراین باید این موضوع را فراموش نکرده و با افزایش تلاش و همت و انجام پروژه‌های درخور، در پی بهبود و ارتقای این برند باشیم.
وی در ادامه با اشاره به سیاست اعلامی رییس‌جمهوری منتخب در زمینه مسکن افزود: باید برای افزایش تولید مسکن برنامه‌ریزی مناسبی صورت گیرد؛ چراکه با توجه به برنامه‌های اعلام شده، انتظار از بانک مسکن، گروه مالی بانک مسکن و گروه سرمایه‌گذاری مسکن در این بخش دو چندان است.
دکتر جواهری بر لزوم اجرای پروژه در اقصی نقاط کشور و اکتفا نکردن به فعالیت در مراکز استان‌ها در کنار توجه به درآمدزایی و سودآوری مناسب در راستای تامین منافع سهام‌داران شرکت تاکید کرد و ادامه داد: با توجه به دغدغه‌های موجود و توان قشر جوان کشور، می‌بایست تولید واحدهای مسکونی با متراژ و مساحت کم، مانند ۶۰ تا ۷۰ مترمربع در دستور کار فعالیت شرکت‌ها قرار گیرد تا بتوانیم بر اساس نیازهای جامعه قدم برداریم.
مدیرعامل گروه مالی بانک مسکن با اشاره بر لزوم افزایش کیفیت، تصریح کرد: محصولات گروه سرمایه‌گذاری مسکن در حال حاضر حرف اول در کیفیت واحدهای مسکونی قشر متوسط جامعه را می‌زند، اما هنوز جای کار بسیاری وجود دارد و باید به دنبال ارتقای خود در این زمینه باشیم.
وی خواستار توجه بیشتر به مبحث ۲۲ مقررات ملی ساختمان شد و اظهار داشت: باید با تقویت بخش تأسیسات ساختمان، آرامش و آسایش بهره‌برداران مجتمع‌های احداث شده را به‌طور جدی مورد توجه قرار دهیم و حتی با تاسیس واحدهای ویژه برای تعمیر و نگهداری ساختمان‌ها در شرکت‌ها در کنار درآمدزایی به ارائه خدمات مناسب به خریداران بپردازیم.
وی ادامه داد: می‌بایست برنامه زمان‌بندی در اجرای پروژه‌های در دست اقدام را به صورت کامل رعایت کنیم و با توجه به رتبه‌های کسب شده از سوی شرکت سرمایه‌گذاری مسکن شمال‌شرق در میان شرکت‌های تابعه گروه سرمایه‌گذاری، این شرکت می‌تواند در این زمینه نیز تبدیل به شرکت الگو در این مجموعه شود.  
همچنین، «یاسر امامی» مدیرعامل شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن در این آیین با خوش‌آمدگویی به عضو هیئت‌مدیره بانک مسکن، مدیرعامل و رییس هیئت‌مدیره شرکت گروه مالی بانک مسکن و دیگر مدعوان این آیین، شرکت‌های تابعه گروه را نوک پیکان تلاش و فعالیت در شرایط سخت اقتصادی امروز دانست و با اشاره به نقش تسهیل‌گری هلدینگ در هدایت این شرکت‌ها، گفت: برند گروه سرمایه‌گذاری مسکن که با تلاش و با اجرای پروژه‌های کلان از سوی شرکت‌های تابعه و در طی ۳۰ سال گذشته به وجود آمده است، مهم‌ترین سرمایه شرکت است و شرکت شمال‌شرق با درک درست و مناسب از این مهم، با تعریف و انجام پروژه‌های درخور تحسین، در مسیر مناسبی گام بر می‌دارد.
وی با اشاره به اجرای پروژه‌های توسعه‌ای گذشته از سوی شرکت‌های تابعه در مناطق کم‌تر برخوردار شهرهای کشور که موجبات توسعه آن مناطق را فراهم کرده‌اند، افزود: متاسفانه حضور در این مناطق که می‌توانست منافع بسیاری را عاید شرکت کند، به صورت بلند مدت نبوده است که البته شرکت شمال‌شرق با ایجاد ذخیره زمین در مناطق دارای قابلیت توسعه در پی تحقق حداکثر منافع جامعه ذی‌نفع و سهام‌داران بوده و این نکته، امر مبارکی به‌شمار می‌رود و دیگر شرکت‌های تابعه گروه می‌بایست این رویه را در برنامه‌های استراتژیک شرکت متبوع، جاری کنند.
امامی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر ماهیت بنگاه اقتصادی شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن، ادامه داد: گروه سرمایه‌گذاری مسکن به دلیل وابستگی به بانک مسکن، سیاست تولید مسکن برای قشر میان درآمدی و متوسط را در سبد فعالیت خود رعایت می‌کند، اما در کنار این موارد و با توجه به منافع سهام‌داران خود، باید محصولات خود را تنوع بخشیده و خط تولیدهای مختلف داشته باشد و در اصلاح، پروژه‌های خاص و مسکن دومی را نیز در دستور کار قرار دهد.
مدیرعامل شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن با ابراز خوشحالی از تنوع سبد محصولات شرکت شمال‌شرق، خواستار همکاری و مشارکت بیشتر این شرکت با آستان قدس رضوی شد و تاکید کرد: با تبدیل گروه سرمایه‌گذاری مسکن به عنوان بهترین مشتری بانک مسکن و صفر شدن بدهی شرکت‌های تابعه در بازپرداخت تسهیلات اخذ شده، خواستار افزایش حمایت‌های این بانک به عنوان بنیان‌گذار شرکت هستیم.   
بنا بر این گزارش، «مجید توتونچی» مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری مسکن شمال‌شرق نیز در این آیین ضمن خیر مقدم، با معرفی منطقه غرب شهر مشهد مقدس به عنوان اراضی در مرحله توسعه این کلان‌شهر و با اشاره به اجرای پروژه‌هایی در این منطقه، گفت: شرکت سرمایه‌گذاری مسکن شمال‌شرق با اجرای پروژه‌های نسیم ۱ و آناهید در چند سال گذشته در این منطقه، موجبات پیشرفت این ناحیه را فراهم کرده و به همین دلیل، با سیاست ایجاد ذخیره زمین، پروژه آناهیتا که عملیات اجرایی آن در آینده نزدیک آغاز می‌شود، در دستور کار قرار گرفته است تا بتوانیم از مزایای توسعه منطقه، نهایت بهره را ببریم.
وی در ادامه، با بیان استراتژی‌های شرکت شمال‌شرق با توجه مولفه‌های کلان اقتصادی، صنعت ساختمان و بازار، تاکید کرد: این شرکت با توجه به ماهیت خود و وابستگی به شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن و بانک مسکن، در وهله نخست به دنبال توسعه محصول در بخش ساخت مسکن برای قشر میان‌درآمدی و متوسط جامعه است؛ پروژه‌هایی مانند آناهید و آپاسای.
توتونچی در ادامه با اشاره به سهامی عام بودن شرکت و لزوم سودآوری ذی‌نفعان از جمله سهام‌داران، گفت: به‌منظور ایجاد اطمینان خاطر در سهام‌داران نسبت به سرمایه‌گذاری خود، شرکت شمال‌شرق در پی انجام پروژه‌های زودبازده و دارای سوددهی مناسب است که در این زمینه رایزنی‌های لازم صورت گرفته و کلنگ این پروژه‌ها نیز به‌زودی به زمین زده می‌شود.
مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری مسکن شمال‌شرق، دیگر استراتژی اصلی این شرکت را ارتقای کیفیت محصولات دانست و افزود: شرکت شمال‌شرق در ارزیابی‌های صورت گرفته در میان شرکت‌های تابعه گروه سرمایه‌گذاری مسکن، رتبه دوم در بخش کیفیت و رتبه نخست در بخش سرعت تولید را کسب کرده است که ما به واسطه تلاش و همت همکاران خود در پی ارتقای کیفیت محصولات خود هستیم و برنامه‌ریزی مناسبی برای کسب رتبه اول در بخش کیفیت در میان شرکت‌های تابعه گروه سرمایه‌گذاری مسکن انجام داده‌ایم.
بر اساس این گزارش، بازدید از برج‌های مسکونی آناهید، دیدار و مذاکره با اعضای منتخب دوره ششم شورای اسلامی شهر مشهد و بازدید از زمین مجتمع مسکونی آناهیتا که عملیات اجرایی آن در آینده نزدیک آغاز می‌شود، از دیگر برنامه‌های کاری این هیئت در شهر مشهد بود.
گفتنی است؛ پروژه برج‌های مسکونی-تجاری آپاسای در زمینی به مساحت ۴۶۹۴ متر مربع و زیر بنای کل ۲۸۹۱ متر مربع در دو بلوک ۱۲ طبقه است که مشتمل بر۱۲۰ واحد مسکونی می‌باشد.
شایان ذکر است؛ پروژه مجتمع مسکونی آناهید نیز در زمینی به مساحت ۹۵۵۷ متر مربع و زیربنای کل ۲۹۲۱۹ متر مربع در ۵ بلوک است که مشتمل بر ۱۹۷ واحد مسکونی می‌باشد.

گالری عکس

:لیست آلبوم ها

باشگاه مخاطبان