printlogo


ثبت اولین معامله ملک در بورس کالا به همت کارگزاری بانک مسکن
ثبت اولین معامله ملک در بورس کالا به همت کارگزاری بانک مسکن
کد خبر: 236
با انجام نخستین معامله ملک در بورس کالا با همت کارگزاری بانک مسکن، پرونده‌ای جدید در معاملات بازار سرمایه کشور باز شد.
به گزارش روابط عمومی گروه مالی بانک مسکن، شرکت عمران شهر جدید پردیس یک باب واحد تجاری را پس از پذیرش در بازار فرعی بورس کالای ایران عرضه کرد که این معامله با حضور دو متقاضی دنبال شد و در نهایت این ملک به فروش رسید. بر اساس اطلاعیه‌­های صادر شده از سوی بورس کالای ایران، فروش این واحد به صورت ۳۰ درصد نقد و ۷۰ درصد اقساط ۴۸ ماهه بوده است.
با امضای مبایعه‌­نامه، فرایند معامله در بورس کالا به سرانجام رسید و سه روز بعد از امضای مبایعه‌نامه، شرکت عمران شهر جدید پردیس ملک فروخته شده را به خریدار تحویل داد. معامله مذکور در حالی به قیمت پایه ۱۰ میلیارد و ۶۳۹ میلیون ریال روی میز فروش رفت که شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید نیز در نظر دارد دارایی‌ها و املاک ۱۹ شرکت عمران شهرهای جدید خود در سراسر کشور را بعد از پذیرش در بورس کالای ایران روی تابلو ببرد.
شرکت کارگزاری بانک مسکن عاملیت فروش این ملک را بر عهده داشته و با طی فرایند بازاریابی توانست اولین معامله ملک در بازار سرمایه را رقم بزند. با عرضه املاک در بورس کالا عموم مردم در جریان این عرضه‌ها قرار خواهند گرفت که این موضوع بسیار مهم است. افزون بر این به کمک سازوکار بورس، شائبه­‌هایی که ممکن است در مزایده اموال به روش سنتی در بازار مسکن مشاهده شود، از بین خواهد رفت.
شرکت کارگزاری بانک مسکن یکی از شرکت‌های تابعه گروه مالی بانک مسکن می‌باشد که در سال ۱۳۷۱ تأسیس شده است و در بورس‌­های اوراق بهادار، کالا و انرژی، خدمات کارگزاری ارائه می‌نماید.
لینک مطلب: http://bmfgroup.ir/News/item/236