printlogo


انتشار نخستین اوراق آزادراه کشور در بازار سرمایه توسط شرکت تأمین سرمایه بانک مسکن
انتشار نخستین اوراق آزادراه کشور در بازار سرمایه توسط شرکت تأمین سرمایه بانک مسکن
کد خبر: 238
2 هزار میلیارد ریال اوراق منفعت به منظور احداث و بهره‌برداری بخشی از آزادراه حرم تا حرم (آزادراه گرمسار ـ سمنان) توسط شرکت تأمین سرمایه بانک مسکن و با ضمانت بانک مسکن منتشر شد.
این اوراق که برای نخستین بار به منظور تأمین مالی حوزه آزادراهی از طریق بازار سرمایه منتشر شده است دارای سررسید 4 ساله و نرخ سود علی­‌الحساب 17/5 درصد   می­‌باشد. ضمانت پرداخت اصل و فرع این اوراق بر عهده بانک مسکن بوده و شرکت تأمین سرمایه بانک مسکن مشاوره عرضه، تعهد پذیره‌­نویسی و بازارگردانی این اوراق را بر عهده دارد که هدف آن تأمین بخشی از منابع مالی مورد نیاز برای احداث قطعه آزادراهی گرمسار- سمنان (از قطعات مربوط به پروژه آزادراه حرم تا حرم)      می‌­باشد.
پروژه آزادراه حرم تا حرم، دارای 6 خط عبوری (3 خط در باند رفت و 3 خط در باند برگشت) است که از شهر مقدس قم آغاز و به شهر مقدس مشهد می‌رسد. این آزادراه، موجب اتصال چهار استان قم، تهران، سمنان و خراسان رضوی و تکمیل شبکه آزادراهی کشور می‌شود. قطعه قم ـ گرمسار به طول 152/5 کیلومتر اولین قطعه از این پروژه است که در بهمن ماه سال 1393 به بهره‌برداری رسیده است. احداث قطعه گرمسار ـ سمنان به طول 116 کیلومتر از سال 1397 آغاز شده است، و طی دو مرحله در مهر ماه سال جاری و ابتدای فروردین 1401 به بهره‌برداری خواهد رسید.
شرکت تأمین سرمایه بانک مسکن از شرکت‌های تابعه گروه مالی بانک مسکن می‌باشد که در حوزه‌های تأمین مالی،‌ خدمات مشاوره، مدیریت دارایی و سرمایه­­گذاری به ارائه خدمات می پردازد.
لینک مطلب: http://bmfgroup.ir/News/item/238